VisitOSLO med ny digitalkampanje
Oslo er bare en hashtag unna! VisitOSLO har nylig lansert en digital kampanje, som oppfordrer folk fra hele verden til å besøke Oslo, heter det i en pressemelding fra destinasjonsselskapet.
Ved å tagge med #oslonxt på et hvilket som helst selfie på Instagram, kan du vinne en helt unik opplevelse. Vinneren får delta på utdelingen av Nobels fredspris i desember, sammen med spesielt inviterte gjester og kongefamilien, se A-ha og andre internasjonale stjerner live på Fredspriskonserten, dekket reise, opphold og mye mer.
– Dette stuntet gjør vi for å booste Oslo og byens mange unike arrangementer, sier Tord Baklund, prosjektleder i VisitOSLO.
– Vi starter kampanjen med det mest eksklusive vi har, nemlig utdelingen av Nobels fredspris, hvor det kun er spesielt inviterte og VIPs som får delta. Hele verden ser til Oslo når utdelingen skjer, og det vil vi utnytte for å markedsføre Oslo som destinasjon.
Enkelt og delbart konsept
Konseptet er utrolig enkelt og veldig delbart. Har du venner utenlands, som du gjerne vil ha på besøk, kan du be dem tagge selfiene med #oslonxt, og en jury vil plukke ut en vinner. Kampanjen vil fortsette i 2016, med flere muligheter for å vinne fantastiske osloopplevelser.
– Oslo er Europas raskest voksende hovedstad. Byen har over 5000 konserter hvert år, og mange spennende arrangementer. Det er disse vi ønsker å booste med denne kampanjen, sier Katrine Mosfjeld, avdelingssjef medier og kampanjer.
Det er Try/Apt som har produsert kampanjen for VisitOSLO.
Foto: #oslonxt. Faksimile fra VisitOslo